TIOZ Howest

Howest Logo

NIS2 in de Praktijk

NIS2 wordt een grote uitdaging voor kleine en middelgrote bedrijven. Daarom organiseren we een meetup op 23 mei bij Howest Brugge, waar je kan luisteren naar en discussiëren met NIS2 experten.

Vanaf 17 oktober 2024 is een zeer uitgebreide groep bedrijven verplicht om hun bescherming tegen cyberdreigingen te verhogen, en strengere beveiligingsnormen en risicomanagementstrategieën toe te passen.

Velen denken dan dit beperkt is tot exploitanten van kritieke infrastructuur en essentiële diensten, maar ook bedrijven die samenwerken met dergelijke bedrijven zullen gelijkaardige maatregelen moeten nemen.

REGISTER HERE

Cover image

Quick facts

  • /

    Bereid je voor op deze nieuwe wetgeving

  • /

    Wees klaar voor NIS2

  • /

    Gratis meetup

Bereid je voor op deze nieuwe regelgeving via onze gratis meetup

In deze sessie gaan we het hebben over o.a.:

➡️ Wat is NIS2, en wat betekent dit voor jouw bedrijf?
➡️ Hoe bereid je je voor op NIS2?
➡️ Hoe kanhashtag#CyFun, het CyberFundamentals Framework daarbij helpen?
➡️ Wat houdt een NIS2 implementatie in?

MEETUP AGENDA:

18:00 - 18:30: Ontvangst met hapje en drankje

18:30 - 19:00: NIS2 Overzicht - Kurt Schoenmaekers en Ben Verhasselt (NIS2 Experten bij het Cybersecurity Team, HOWEST Hogeschool West-Vlaanderen)
19:00 - 19:30: NIS2 Use Case en Getuigenis - Wordt later aangekondigd, suggesties nog steeds welkom
19:30 - 20:00: NIS2 AMA: Ask Me Anything -Johan Klykens (Director Centre for Cybersecurity Belgium-Certification Authority)

20:00 - 21:00: Networking hour met een hapje en een drankje

Deelname is gratis maar aanmelden is verplicht via het Meetup platform

Schrijf in voor deze meetup via https://bit.ly/NIS2Meetup

Deze meetup volgt direct na de studienamiddag van Beltug en Howest, waarover je meer informatie vindt op https://bit.ly/NIS2BeltugHowest

Natuurlijk kijken we ook uit naar je vragen over NIS2 zodat we de presentaties, discussies en AMA kunnen bijsturen!

Authors

  • /

    Patrick Van Renterghem, Research marketing and communITy-cation

Want to know more about our team?

Visit the team page